- Projekt, ostatnia część -
Dalsze prace związane z naszym projektem:
Efektem naszej końcowej pracy została utworzona gra dydaktyczna pod tytułem "Znajomość latarni morskich na pojezierzu bałtyckim". Praca była bardzo ciężka, ale przyjemna, dzięki niej zdobyliśmy nowe informacje, poszerzyliśmy naszą wiedzę i przyniosło nam to dużo satysfakcji.
Oto załączamy link do filmu, gdzie gramy!
https://youtu.be/vqH4L42l0H4
Opis realizacji projektu uczniowskiego:
a: Celem naszego projektu było zaznajomienie się z tym, co mamy najcenniejszego na naszym Wybrzeżu - latarnie morskie. Problem, który postanowiliśmy rozwiązać może nie był zbyt skomplikowany, ale dzięki naszej ciężkiej pracy poznaliśmy łącznie z naszymi przyjaciółmi historię latarni morskich.
b: Zagadnienie to zostało przez nas wybrane, ponieważ mieszkamy na Pomorzu i wydaje nam się, że znajomość historii związanymi z naszymi latarniami morskimi powinniśmy znać.
c: Zadania zostały podzielone dla każdego uczestnika z projektu. Każdy z nas wybrał sobie prace odpowiednią do jego zdolności plastycznych i manualnych.
d: Informacje do realizacji naszego projektu pozyskaliśmy z encyklopedii, Internetu i wiedzy własnej, materiały i pomoce zostały zakupione ze środków z projektu Pod żaglami z Gminy Rzeczenica i Czarne
e: Praca nad projektem nie była trudna
https://youtu.be/vqH4L42l0H4
Opis realizacji projektu uczniowskiego:
a: Celem naszego projektu było zaznajomienie się z tym, co mamy najcenniejszego na naszym Wybrzeżu - latarnie morskie. Problem, który postanowiliśmy rozwiązać może nie był zbyt skomplikowany, ale dzięki naszej ciężkiej pracy poznaliśmy łącznie z naszymi przyjaciółmi historię latarni morskich.
b: Zagadnienie to zostało przez nas wybrane, ponieważ mieszkamy na Pomorzu i wydaje nam się, że znajomość historii związanymi z naszymi latarniami morskimi powinniśmy znać.
c: Zadania zostały podzielone dla każdego uczestnika z projektu. Każdy z nas wybrał sobie prace odpowiednią do jego zdolności plastycznych i manualnych.
d: Informacje do realizacji naszego projektu pozyskaliśmy z encyklopedii, Internetu i wiedzy własnej, materiały i pomoce zostały zakupione ze środków z projektu Pod żaglami z Gminy Rzeczenica i Czarne
e: Praca nad projektem nie była trudna
f; Gdy występowały problemy pomocą była nauczycielka, do której zawsze mogliśmy się zwrócić z problemami
g: Praca dała nam dużo satysfakcji i radości, nasza grupa jeszcze bardziej się zintegrowała.
h: Założone cele zostały osiągnięte
i: Poprzez realizację projektu nauczyliśmy współpracy i cierpliwości w zespole, i zrozumieliśmy, że ta współpraca przynosi sukcesy.
j: Tematyka morska jest nam bliska ze względu na to, że zamieszkujemy na terenach blisko Morza Bałtyckiego, ale poprzez realizację projektu, zdobyliśmy większą wiedzę historyczną jak i geograficzną odnośnie latarni morskich.
k: Efekty naszej pracy zostały zaprezentowane młodszym kolegom w naszej szkole i gronu pedagogicznemu, w grę, którą skonstruowaliśmy mogą grać wszyscy uczniowie naszej szkoły. Prezentacja podobała się wszystkim
Opinia nauczyciela o pracy w zespole:
Uczniowie realizujący projekt Pod Żaglami pracowali sumiennie, z zaangażowaniem i z satysfakcją. Poprzez wykonywanie różnych prac budowały się dobre relacje i dobre komunikacje w zespole. Uczniowie pełnili różne role i nabywali umiejętności prospołeczne. Realizowane były cele wychowawcze i zauważona została nauka poprzez uczniów z danej dziedziny. Uczniowie dzielili się zadaniami, pomagali sobie nawzajem, a zwłaszcza tym mniej ambitnym, wyjaśniali sobie nawzajem niejasne zagadnienia, oceniali swoje działania w rezultacie, otrzymywali za to nagrodę. Poprzez projekt zmniejszył się nacisk na indywidualizm w efekcie czego współpraca przyczyniła się do usunięcia wrogości i uprzedzeń.
Rozwój kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych z zakresu rozumienia i tworzenia informacji w zakresie nauk przyrodniczych, z zakresu edukacji, oceniam jako dobre i bardzo dobre. Uczniowie spełnili swoje zadania. Ja jestem z nich bardzo zadowolona.
Komentarze
Prześlij komentarz